fredag 26 februari 2010

nya brills

Attans!

Hemkommen från stan, där det regna. Inte ens då kan man vara nöjd, snön försvinner ju men vem vill ha regn? Synundersökningen gick väl bra, hade försämrat synen en hel del vilket jag förstod. Så nu väntar jag in ett par nya brillor. Kul. Hur svårt är det inte att stå där i butiken och välja mellan alla par och inte ett enda tycker man passar,. Men det slutade med ett par Ray Ban. Svarta offcurse!


De skulle även beställa hem linser som skulle passa mig så skulle jag få komma dit och prova ut dem, kan vara skönt att kunna skifta mellan brillor och linser. Allt är relativt, men jag hade trott att de skulle bli dyrare än det blev, ca 4000 slutade det på. Hade som sagt förväntat mig mer. Men det är ju lite roligt det där också med pengar, man kan tycka att det är dyrt att lägga pengar på glasögon, tandläkare mm, men sen har man inget problem att shoppa upp 4000. Borde man inte tycka att dessa pengar är väl spenderade eftersom man faktiskt kommer att SE bättre:)

Nu ska jag åka och hämta barnen sen ska jag köra ner till Avesta, kan finnas risk för att det blir halt så det är bäst att ta det lugnt!

Kram
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar