onsdag 24 februari 2010

Lättnad, val och pannkakor

Åt rätt riktning
Har nyss setat och gått igenom dagens bloggar och fastnade på svägerskans glada inlägg. Måste bara kontra henne för jag känner mig också på otroligt bra humör i dag! anledningen till det är att jag och Bella har kämpat på som bara den i skolan i dag och har nu uppnått 29 sidor i vårt arbete. Ett arbete som vi själva är nöjda med. Nu är det bara en sammanfattning och lite finslip kvar sen ska vi lämna in det för granskning utav handledarna. Kommer säkert att få lite synpunkter som ska ändras, men vi har tid med det!


Saken är den att det känns så himla skönt, i början kändes det som en enda stor börda, men nu börjar man se slutet på en forskning som vi faktiskt gjort helt själva! grymt.

Sen att det var strålande sol ute skadar ju inte heller. Hämtade barnen efter skolan och sen åkte vi ner för att tvätta bilen, det var nämligen översvämmning i tvätthallen i går när vi egentligen skulle tvätta. Men nu har jag en svart bil igen och jag kan lova att folk tittade på bilen när vi kom åkandes för den sken verkligen kring de andra smutsiga bilarna! Skönt, nu är det gjort. Hoppas bara den inte fryser ihop totalt under natten, men jag tror inte de då den står inne i garaget.

Vi fuskar lite och tar pannkaka i dag i stället för i morgon, J är i stockholm och jag har ingen aning om när han kommer hem, OM han kommer hem kanske jag ska säga, meningen är ju den att han ska åka tåg hem och ingen kan väl ha undgått hur det ser ut på tågfronten i dagsläget?!

Har bokat tid hos Malin på fredag också, ska förja om mina röda partier i håret eftersom färgen släppt en aning och nu skiftar i någon slags orange/rosa färg. Den satt endå i ganska länge men nu behövs det som sagt göras om. Självklart blir det då Malin som får fixa det, eftersom hon vet precis hur jag vill ha och inte vill ha det heller.

Det var länge sedan vi gjorde ngt en helg nu, men vips så ramlar inbjudningarna över oss, frågan är bara vad man ska välja och om jag vill välja. Samtidigt så ligger det ju en del praktiska lösningar som måste fixas i grunden också. utgång i Uppsala? Hotellet i Sala? eller poker i västerås? Ja svårt val, nästan så svårt att jag bara känner för att dra täcket över huvudet och vara hemma, har jag gått och blivit folkskygg? Nej men något ska det nog bli, om inte så blir det en myskväll hemma med Jacken. Kevin ska nämligen till sin pappa och förhoppningsvis få åka lilla vasaloppet om han nu inte skulle bli sjuk igen!

Nej nu ska jag kika vidare, känner jag mig själv återkommer jag säkert med ett spännande inlägg lite senare:)


Kram!

Sara

2 kommentarer:

  1. Om poker i Västerås innefattar poker på Skälby så är ju valet lätt :).
    Tillochmed jag ska smutta på vinet minsann!

    Jo du känner igen låten, skoja inte :D. Den har vi vidarebefodrat i våra dar :$.
    kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att du är glad! En superglad snäll silverSara är min favorit! =)

    SvaraRadera